Att tänka på inför telefonsamtal

För att våra veterinärer bättre ska kunna göra en bedömning av ditt djurs tillstånd ställer vi en mängd olika frågor när du ringer till oss.

 

Ett bra tips är att göra dessa kontroller redan innan ditt djur blir sjukt och sedan anteckna normalvärdena.

 

Det är bra om du kan svara på följande saker:

  • Djurets ras, ålder och kön
  • Kroppstemperatur
  • Allmäntillståndet (slö, normal, orolig etc.)
  • Andningen (normal eller onormal)
  • Pälsen/huden
  • Aptiten och vattenkonsumtionen
  • Kräkningar
  • Avföringen (normal, lös, hård, blodig etc.)
  • Tandstatusen
  • Dålig lukt från munhåla eller öron
  • Eventuell medicinering

Betalning hos oss

 

Helst ser vi att ni betalar med
kort eller Swish, men vi tar även kontanter. Tyvärr har vi inte möjlighet att fakturera.
  
Vårt Swish-nr: 123 570 47 88

Ta med till besöket

  • Läkemedel
    Om ditt djur äter någon medicin är det viktigt att vi får veta detta. Vi behöver få veta både vilken typ av medicin och vilken dos. Ta gärna med förpackningen.
  • Försäkringsbrev
    Mot en mindre avgift kan vi reglera kostnaden för besöket direkt med ditt försäkringsbolag, om det överstiger självrisken. Du behöver då inte ligga ute med pengarna. Ta därför gärna med ert försäkringsnummer, om du inte tidigare har meddelat oss detta.
  • Stamtavla
    Vid vissa undersökningar och åtgärder är det nödvändigt att du tar med stamtavlan till ditt djur, t.ex. vid höftledsröntgen och vaccinering. I stamtavlan står även din hund/katts ID-nummer.
  • Vaccinationsintyg
    Vaccinationsintyget behöver du ta med om du besöker oss för vaccinering, men kan även vara bra att ha med vid andra besök.
  • Pass för hund/katt
    Passet innehåller uppgifter om identiteten, vaccinationer och avmaskningar. Ta med passet då du besöker oss för att vaccinera. I passet står även din hund/katts ID-nummer (chip eller öronmärkning).